Úvodní stránka

Historic Kokořínsko 2012 aneb jak nás Aleš Hodouš nachytal na švestkách.

08.04.2012 18:31

 

 V pátek odpoledne jsme vyrazili já se Zděndou a s Mercedesem do Lobče, ve Slaném se k nám ještě přidali Venda s Hankou a s jejich tisícovkou, kteří všichni tři přifrčeli ze z Plzně. Po příjezdu na zámek v Lobči jsem zjistil, že Bryknaři a Hudskejch mají skoro úplně stejné škodovky a nevěděl jsem, která je která a pořád se mi to pletlo. Ještě že měli jmenovky na autech. Železnobrodskejch tam bylo jak naseto. Taky pan Kubeš a Maruška, která ještě mitfárovala Karlikovi Vodochodskýmu Trabanta. To jak k sobě přišli mi taky ještě vůbec nevysvětlili :) 

 V šest večer začala noční etapa. To jsme ještě se Zděndou byli dost vysmátí, poněvadž jsme nevěděli, že během tří hodin nás postihne v naší čtyřleté společné sportovní kariéře  menší katastrofa. Začalo to tím, že jsme zakufrovali ve Mšeně na náměstí a za boha jsme nemohli najít ceduli na Dubou. Po asi osmém projetí Mšena se nám to povedlo a přifrčeli jsme na start měřeného úseku asi 20 vteřin před limitem. To při nás stáli snad všichni svatí. A pak to začalo……. Na kontě nám přistálo 250 trestných bodů, když nám Aleš na průjezdu změřil dvakrát čas a byli jsme celkem o pět minut rychlejší. To jsme sami potom zjistili, ale to už bylo pozdě. V itineráři to bylo jasně napsáno. Inu příbalové letáky se mají také číst. Nakonec z toho bylo deváté místo po první etapě, ale to už jsem se těšil na večeři, protože jak bylo v propozicích psáno, po večeři následuje posezení s přáteli u sklenky dobrého moku. Jelikož se Zděna rozhodl, že už si nikdy nedá ani hlt alkoholu, musel jsem celou zodpovědnost našeho týmu vzít na sebe já a myslím si, že jsem to zvládl lépe než ty průjezdní kontroly. A do cíle (postele) jsem dokličkoval ve čvrt na pět ráno. Slíbené řízky ze z Plzně se nekonaly a ani děkovačky za brzké probuzení spolunocležníků jsem se nedočkal.

 Ráno jsme museli zvolit novou strategii. Jednak kvůli bolesti mé hlavy a jednak omezit příděly trestných bodů. Přestali jsme si najíždět stanovený čas dopředu a dodržovali jsme přesně stanovený rychlostní průměr, poněvadž jsme nevěděli, kde se ten Aleš Hodoušů s těma hodinkama zase vyloupne. Ale jednou je to jízda pravidelnosti, tak se má jezdit pravidelně, třeba jako Míla Maun, který to vzal tak důkladně, že měl jízdní průměr 22 km/hod. A osvědčilo se to. Už jsme nesbírali žádné trestné body a dopolední etapu jsme dokončili na pátém místě a v odpolední etapě jsme skončili na krásném druhém místě. A to mě Zděnda normálně „zjebal“, že jsem dvacet metrů před fotobuňkou děsně rychlej a že to neodpočítává jen tak pro srandu králíkům. A nakonec jsme v té etapě byli druzí a tak jsem logicky musel trvat na omluvě.

 Jízdy pravidelnosti jsou stejně fajn. Spousta posádek se během jedné etapy dokáže třeba taky třikrát rozvést. Například Venda ze z Plzně, když na start měřeného úseku místo toho aby přijel normálně jako všichni popředu, tak tam nacouvá a ještě málem srazí časomíru. Ani se té Hance nedivím, že zpátky do Plzně chtěla jet vlakem.

 Letos jsme na Kokořínsku chtěli obhájit loňské první místo. Nakonec z toho bylo místo páté, za které jsme docela dost rádi, protože po páteční noční etapě to vypadalo s námi dost špatně. Na těchto soutěžích se mi moc líbí a taky se vždy těším na tu partu těch lidí, kteří se tu scházejí ze všech koutů republiky. Ať jsou z Prahy, Liberce, Strakonic, Plzně, Železného Brodu, Chrastavy a třeba i z Olomouce.

 Velký potlesk a svou malou chvilku slávy si na závěr užil i Aleš Hodouš s klukama, protože připravit tak náročnou a zároveň krásnou soutěž, kde itinerář seděl do posledního metru a to navíc jen ve čtyřech lidech si ani nic jiného nezaslouží.

Kokořínsko padlo. Ať žije Ještěd!

Libor

Pozvánka do Slaného

08.04.2012 18:30

Jak se staví sen aneb pár ukázek z naší dílny

08.04.2012 18:24

 

Přerod Škody 120 na 130LR Honzíka Břížďaly

- úprava přední nápravy dle dokumentace LA

- vyvařená spodní i horní ramena přední nápravy

- celá náprava opískována a pozinkována

- zesílená nápravnice

- vyztužené držáky řízení

- tvrdé silentbloky ramen, tlumiče pérování a uložení řízení

- stabilizátor přední nápravy Ø20mm

- snížené přední pružiny pérování

- 4pístové přední brzdiče

- přitvrzené přední i zadní tlumiče pérování od pana Vojtěcha Kůrky

- vyztužená zadní podélná ramena

- motor Škoda Felície 50 kw

- snížená hlava motoru

- sání motoru filtr KN

- stočený setrvačník a řemenice motoru

- vačka 280°/280° od pana Petra Krejbicha

- úprava karburátoru podle pana Honzy Hudského

- laděné výfukové svody + příčný výfuk

- odstraněna AC pumpa a nahrazena elektrickým benzínovým čerpadlem

- polepy na autě od pana Milana Rochla

 

 

 

 

150ti koňové litrové Daihatsu Charade Davida Kluse postavené na kopce po úpravě karosérie „Pininfariny z Kvíčku“ Libora Břížďaly.

Pozvánka od Václava Bečváře do Velvar

08.04.2012 18:23

Další informace k Rallye Revival Praha 2012

08.04.2012 18:22

 

 

     Svátek nedávné historie motosportu

 Přípravy Rallye Praha Revival 2012 v plném proudu. Startovní listina naplněna. Rámcový harmonogram hotov. Záštita primátora hl.m. Prahy potvrzena.

  O posledním dubnovém víkendu se odehraje 2. ročník Rallye Praha Revival. Ve spolupráci s Autoklubem Bílá Labuť ji opět pořádá promotér automobilových závodů Eda Patera. Akce je určena hlavně pro bývalé úspěšné závodníky a majitele sportovních a závodních automobilů do roku výroby 1985.

 Po úspěšné loňské premiéře nabývá letošní Revival tři měsíce před startem překvapivých rozměrů. To, že bude o akci zájem, pořadatelé předpokládali, ale že se startovní listina se 150 účastníky naplní tak rychle a dokonce s řadou náhradníků, jim udělalo velkou radost, ale zároveň zavázalo k zodpovědné přípravě. S podporou ÚAMK a mravenčí pílí se sháněním kontaktů a vysvětlováním o jakou akci jde, se podařilo zajistit zajímavou zahraniční účast. Na start se postaví jezdci 10 národností. Z Moskvy přicestuje bratrské duo Nikolaj a Igor Bolšichové, bývalí tovární jezdci značek Moskvič a Lada, dobře známí i u nás ze startů ještě v Československu. Naše severní sousedy bude reprezentovat mistr Polska a účastník několika soutěží Mistrovství světa v rallye Tomasz Ciecierzynski. Velkou ctí pro pořadatele bude start pana Patricka Landona s manželkou. P. Landon je bývalý šéf soutěžního oddělení Renault Sport v dobách, kdy Renaulty sbíraly vavříny na Rallye Monte Carlo a dalších soutěžích Mistrovství světa. Pro české příznivce je ovšem důležitější jeho působení v době, kdy byl odpovědný za sportovní aktivity Renaultu ve východní Evropě a pamětníkům se jistě na prvním místě vybaví modrá Alpinka s Vladimírem Hubáčkem. Několik posádek ze Slovenska už také musíme počítat k zahraničním hostům, i když pozvání na Revival si zasloužily svými výkony v československém mistrovství. Mezinárodní účast ještě zpestří účastníci z Německa, Rakouska, Bulharska, Srbska, Finska, Španělska a Itálie.

 Ovšem ani domácí účastníci se nemusí vedle zahraničních posádek cítit méněcenně. Na startu se objeví bývalí tovární jezdci týmu Škoda několika generací, závodníci kdysi slavných týmů Barumu a JZD Slušovice. Snad se ani nedá spočítat, kolik dohromady mistrovských titulů v nejrůznějších automobilových disciplínách dohromady získali účastníci RPR. Jen namátkou vybraná jména ze startovní listiny V. Blahna, L. Hlávka, M. Zapadlo, S. Kvaizar, J. Kotek, V. Berger, Z. Petera, T. Hank, J. Sitník, Z. Halada, E. Triner, potvrzují vysokou úroveň setkání.

 Pestrá bude i paleta značek, které se na akci sejdou. Samozřejmostí jsou všechny typy závodních škodovek s motorem vzadu a vozy na kterých se u nás minulosti závodilo, Lady, Wartburgy, Moskviče, Trabanty, kromě nich se na startu objeví několik Renaultů Alpine, závodní Fordy, Alfy Romeo, BMW, Lancie, Porsche a další značky se závodní minulostí.

 Na posádky čeká během tří dnů 500 kilometrů podle itineráře stanoveným jízdním průměrem, samozřejmostí je dodržování dopravních předpisů. Protože jde nejen o společenskou akci, ale přece jen jde o setkání bývalých závodníků, k oživení vzpomínek na boje na závodních tratích slouží tzv. Show Sections , uzavřené úseky, např. autodrom v Sosnové, CzechRing v Hradci Králové, letištní zkoušky, nebo plochodrážní ovály Zlaté Přilby v Pardubicích a Mšeně , kde si bodou moci startovní pole prohlédnout i diváci. Podrobný harmonogram se připravuje a bude včas zveřejněn. Rallye Praha Revival odstartuje v pátek odpoledne z centra Prahy, první noc stráví posádky ve Starých splavech, ze soboty na neděli přenocují v Pardubicích, cíl je v neděli odpoledne v Radotíně.

 Rallye Praha Revival 2012 jako společensko sportovní setkání bývalých závodníků slibuje mnoho zajímavých zážitků, jak pro účastníky, tak pro příznivce nedávné historie automobilového sportu. O dalších zajímavostech a konkrétních informacích týkající se RPR 2012 budeme průběžně informovat, více se mohou zájemci také dovědět na webu pořadatele  https://www.edda.cz/mscrdovrchu.

 Jarda Malík

<< 43 | 44 | 45 | 46 | 47 >>