Slánské legendy

18.12.2014 15:42

Jelikož moc rád poslouchám vyprávění třeba Jirky Webingera, nebo Vaška Civína z doby závodnické minulého století a navíc mám neskonalou potřebu pořád někde někoho, nebo něco organizovat, tak jsem dostal geniální nápad.

Sezvu všechny tyhle kluky, co psali historii autosportu na slánsku, dohromady k jednomu stolu. Snad se mi to povede. A myslím, že se mi to povedlo. Po pár telefonátech a osobních návštěvách, se můj seznam jmen naplnil a všichni přislíbili účast.

V neděli po druhé hodině se začíná slavnostně a dobově vyzdobený salónek v restauraci Sokolovna Kvíček postupně zaplňovat. Do dveří vchází usměvavý a velice vitální pán v létech a to pan Karel Maleček. Organizátor zlonických rallyecrossů z osmdesátých let a soutěžní automobilový závodník státního statku Zlonice. Po celou dobu vytahuje z rukávu jednu historku za druhou, takže skoro ani nikoho nepustí k řeči. Ale myslím si, že to vůbec nikomu nevadilo a každý pozorně naslouchal. Ve vyprávění mu zdatně sekundují Vašek Civín a Jirka Webinger, kteří mají také co vyprávět. Asi opravdový majstrštich se mi povedl když do salónku nakráčel Otta Kolomy. Podle nejbližších známých údajně na všechno zanevřel, ale opak byl pravdou. Nikdy jsem ho sice neviděl, ale po pěti minutách jsme si už potykali. Veselými historkami o Jardovi Rajchmanovi, kterému dlouho dělal mitfáru mi zásobuje celé odpoledne. 

Myslím si, že naše malé slánské setkání legend nemělo vůbec žádnou chybu. Pivo teklo proudem, jídlo výborné a kluci se náramně bavili a hlavně byli rádi, že se opět po letech viděli. A vůbec není od věci udělat z toho tradici. 

https://romanmares.rajce.idnes.cz/2014_12_14_libor_setkani/