Rallye Praha Revival našima očima

01.05.2012 19:13

 

Dlouho očekávané datum je tady! Ve 13 hodin odjíždí od autodílny ve Kvíčku část Historic Teamu Slaný ve složení Libor Břížďala - Zdeněk Řehák, Honza Brabec – Honza Brabec st. a Jarda Urban – Radek Urban do pražského Radotína. Tam se k nám přidávají Jirka Webinger s Vaškem Civínem a Jirka a Eda Benešovi. Jsme komplet.

Několikanásobní mistři republiky Webinger - Civín po 22 letech opět spolu

 

Den první.

Spojovací etapou přijíždíme do srdce Evropy a to na Václavské náměstí, kde je slavnostní start Rallye Praha Revival. V tuto chvíli ještě netušíme, že cestou na václavák, se naše konto zatížilo 40 trestnými body za radarovou kontrolu. Tato kontrola je součástí soutěže, pro bezpečnost provozu. V opletalce musí nevěřícně kroutit hlavou nad 120 posádkami na startu, tak jako já nad cenou klobásy v jednom stánku na václaváku, která mě stála jako 3 litry benzínu.Srdce Evropy tepalo rytmem motorů a já si říkal, kdy naposled na mě mávali policisté, aniž by měli v úmyslu odlehčit mojí peněženku.

     První etapa nás zavádí na autodrom v Sosnové, kde jedeme, už za tmy, při dálkových světlech dvě kola. Zvlášť první kolo a přejezd přes most ze kterého se škodovkou skáčeme se nám moc líbí a užíváme si to. Končíme ve Starých Splavech, kde si dáváme pár zasloužených piv v osvědčené a léty prověřené sestavě. Zde poprvé seznamuji osazenstvo u našeho stolu se svým básnickým umem, ale o tom až později.

       Jarda Urban - Radek Urban                                         Honza Brabec - Honza Brabec st.

 

Den druhý.

Ráno se dozvídáme, že večerní etapa z předchozího dne byla pro partyzánství místních chalupářů jedné obce, anulována. Opět nějaký „fanoušek“ motorismu sabotoval průjezd posádek tím, že do cesty položil pár klád a velká část startovního pole musela volit jinou trasu do cíle. Po snídani vyrážíme opět směr Sosnová na místní okruh a jelikož už ho máme najetý z předchozího dne a jedeme za světla, zajíždíme čas o 37 sekund rychleji. Přejezdovou etapou se dostáváme do bývalého vojenského prostoru Mimoň. Tady je připraven rychlý a velmi náročný okruh na orientaci. Sám to zjišťuju, když se mi nedaří najít vjezd do retardéru, jelikož všechny kužely vypadají jakoby stály v jedné řadě. Kluci Brabcovi, mají sebou doprovod a tak rádi přijímáme pozvání do jejich servisního auta, které je naloženo řízkama a nealkoholickým pivem. To byl výbornej nápad, který se plně osvědčil. Zkrátka servisní vozidlo jak má být. Následuje letiště Malá Strana. Úžasná show sekce s kombinací šotoliny a trávy. První kolo super, druhý kolo jedeme pěkně svižně. Přichází poslední retardér, tak jsem to tam nakulil…….bohužel, nakulil jsem to tam doslova. Trochu se to s námi točí a jsme na pravém boku. Holt tráva má jinou přilnavost než šotolina. Popelník, který nebyl schopen nikdo z nás dvou vysypat, se tím pádem vyřešil sám, takže vajgly má Zděnda i za tričkem a kouká na mě s otevřenou pusou. Po ujištění, že jsme v pohodě, čekáme uvězněni v bezpečnostních pásech až nás někdo otočí zpět na kola. Po chvilce přichází záchrana. Jsme opět v normální poloze. Škodovka jde kupodivu nastartovat, je to přeci jenom československý výrobek a za potlesku dojíždíme do cíle. Takže malou chvilku slávy jsme zažili se Zděndou taky. Po rychlý kontrole naší škodovky nezjišťujeme žádný větší škody, takže oukej. Odnesly to jen pravý zadní dveře a zrcátko. Pokračujeme dál. Přijíždíme na Czechring v Hradci Králové. Krásnej novej okruh, který se mi moc líbí. Náš potlesk si vysloužil Honza Brabec mladší, který to tam pustil ve vracečce přes ruční brzdu a byl to parádní kousek. Sobotní soutěžní den končí v pardubických kasárnách. Po ubytování pádíme na nějaký to pívo. Konečně se k nám připojuje zbytek Historic Teamu Jirka Webinger s Vaškem Civínem, kteří spolu sedí po 22 letech opět v Trabantu a bylo vidět, že si to kluci užívají. Přichází také Standa Berkovec, další slaňák za volantem, jedoucí s Daliborem Gondíkem, startující za tým TV Nova. A teď k tomu mému básnickému umu. Seznamuji se blíže s paní Janou Bobošíkovou, která jede s Olgou Zubovou. A aby věděla, že moje přátelství je upřímné a nezištné, recituji jí básničku, kterou jsem jí předem sám složil. Takže Bobo, až budeš číst tenhle článek, byl jsem to já. Kluci Urbanovic litují špatně zapsaný průjezdní kontroly a jestli nepřestali litovat, litují ještě dodnes. Jirka Beneš jede tentokráte se svým synem Edou Benešem a Éda od nás dostal přezdívku létající právník, neboť jejich Rapida pěkně vodil. Díky spalujícímu slunci přes den a pořádné porci kilometrů, již nesedíme tak dlouho jako předešlý večer a jdeme spát.

   

                                   Berkovec - Gondík                                              Řehák, Bobošíková, Brabec, Zubová :)           

 

Den třetí.

Je tady neděle. Začíná poslední soutěžní den Rallye Praha. Jsme na 22. místě absolutního pořadí a na 5. místě ve skupině a jsme pevně rozhodnuti se pokusit ještě zaútočit na bednu. Jenomže před námi jsou už jen samí „střelci“. Není v mých silách ani v silách naší škodovky najíždět na ně drahocenné vteřinky. Dojíždíme na plochodrážní stadion v Pardubicích. Moje jízda zeširoka je sice atraktivní, ale tím pádem pomalejší. Z ploché dráhy se vracíme zpět do bývalého vojenského areálu, kde byla mezitím připravena další show sekce. Tu projíždíme s mírným zaváháním u jednoho retardéru, ale v celku jsme spokojeni. Další přejezdová etapa nás zavádí do zemědělského muzea v Čáslavi. Tady kluci okolo Edy Patery namotali krásnou a technicky náročnou trať. Možná tu nejhezčí. Zděnda s plánkem v ruce mě bezchybně navádí všema nástrahami na trati a celou show sekci doslova prolítneme. Ale to co tam předvádějí kluci se „stotřicítkou“ s pravostranným řízením bere dech všem divákům. Tak úžasnou a líbivou jízdu jsem dlouho neviděl. Škodovce neustále „hoří“ zadní gumy od průjezdů zatáček na ruční brzdu. Svižnou jízdou, ale podle pravidel silničního provozu přijíždíme přesně na doraz do cíle poslední měřené etapy do areálu Citroen v Mnichovicích u Prahy a volně se vracíme do Radotína.

 

Celou soutěž si náramně užíváme, vždyť jsme obklopeni stejně „nakaženými“ lidmi jako jsme my. Ať je to celej pohodovej tým Auto Skaver, Vráťa Klíma se Soňou Ratajovou, kteří si moc přáli konečně dojet celou soutěž, Attilio Škvor s Evou Kubátovou a jejich Lancií, Jirka Uhlík se Zděndou Kozlíkem a jejich krásným Escortem, Honza Šrajer s Matějem Šrajerem. Matěj ve 14ti letech přivedl tátu na druhé místo ve skupině. K tomu není potřeba nic víc psát. Snad jen to, že jsi borec Matěji! Výborně si to museli užít i Jirka s Edou Benešovi. My se Zděndou opět pátý místo ve skupině, ikdyž sportovně musím uznat, že nám spadlo z nebes. Spokojení do cíle dojeli i Honza Brabec s tátou. Jarda Urban s Radkem Urbanem taky nadšení. Jirka Webinger s Vaškem Civínem už plánují stavbu svého auta, ikdyž Trabant od Martina Štefla byl vzorně připraven, přeci jenom je to půjčený auto. Rallye Praha Revival je za námi. Celý Historic Team Slaný děkuje Edovi Paterovi a VŠEM lidem kolem něj za super zážitky a už teď jsme přihlášený na říjnovou Rallye Berounka Revival.

 

Libor

Historic Team Slaný úspěšně v cíli

  

 naše fotky zde.        Výsledky ze skupin:   str.1   str.2   str.3   str.4