Ohlédnutí za prvním Slánským oválem

08.04.2012 18:55

 

Máme za sebou první soutěž z našeho seriálu Speedway Historic 2012. Sice nás trochu potrápilo počasí, ale jakžtakž to vydrželo celé dopoledne bez deště. Odpoledne trochu zapršelo, ale myslím si, že to nemělo žádný větší vliv na průběh soutěže.

  Oproti loňskému roku, kdy jsme jezdili prakticky po ovále jen doleva se dvěma retardéry, jsem letos část tratě postavil i mimo plochodrážní ovál. A ostrou vracečkou okolo velkého sudu jsem pár lidem zamotal hlavu a přidělal pár vrásek na čele. Myslím si ale, že to bylo ku prospěchu věci. Trať už nebyla tak rychlá, naopak byla o hodně techničtější a atraktivnější a hlavně to přestály všechny mantinely kolem oválu, což loni se moc nepovedlo. Další změnou bylo to, že se škrtal nejpomalejší čas a každý měl tak možnost nápravy jedné jízdy.

  Na start se nakonec postavilo 37 soutěžících z celkově 42 přihlášených, takže super. Největší zastoupení měla škodovka a výrobky z bývalé NDR se značkou Trabant. A musím uznat, že trabantisti byli pekelně rychlí, takže pánové klobouk dolů. K vidění byl i krásný Ford Escort MK I Jirky Uhlíka, majestátné Audi Coupe GT Aleše Urbana, italské krásky Lancie Beta Monte Carlo Attilia Škvora, nebo Alfa Romeo Giulia Karla Tomeše, ale i třeba málo vídaná Matra Simca Bagheera Martina Kutiny.

  Na desátou hodinu podle naší domluvy dorazil pan Ladislav Křeček. Pro mnohé z nás byl tento „velký kluk“ nezapomenutelným zážitkem. Vidět a hlavně mluvit s takovou legendou československého a posléze českého rallyesportu se nepodaří každý den. Ochotně podepisoval knížky, fotky, viděl jsem i podpisové karty a dokonce já, Gejzík a Jarda máme jeho podpis i s věnováním na kapotách našich škodovek. Za ten podpis jsem byl šťastnej, jako kdyby mě políbila samotná Ilona Csáková.

  Dámský pohár suveréně vyhrála Lída Kučabová s For Fun Teamu Zlonice a to i přesto, že v poslední jízdě na svém žigulíku pochroumala pravý přední blatník a nárazník, ale nevadí, kovadlina byla v pohotovosti. Druhé místo obsadila Jaruška Broulíková a třetí Jíťa Řeháková, které bohužel v druhé sérii jízd vypověděla škodovka službu.

  Zato mezi chlapama se bojovalo na ostří nože. Vítězný Honza Brabec mladší na VW Golf I sázel všechny časy kolem 2 minut 15 sekund, což bylo úplně super. Až jsem ho podezíral, že jede jen dvě kola. Zdatně mu ale sekundovali Vojtěch Cígler na Trabantu a Aleš Hodouš na Škodě 1000MB a čtvrtý Kája Vodochodský opět na Trabantu. Vítězný pohár sice zůstal ve Slaném, ale do první bodovaný desítky se z nás dostal už jen Honza Brabec starší na šestém místě a Jirka Kalous na místě osmém. Trochu kaňkou na průběhu závodu byla přemotivovanost jednoho závodníka, který asi neví kdy má ubrat plyn aby mohl bezpečně zastavit a žahnul to Karlíkovi Vodochodskejch do Trabanta. Naštěstí se tentokráte nic vážného nestalo, ale budu muset na příště cíl jízdy přemístit někam jinam na bezpečnější místo.

  Poděkování patří všem, co mi pomáhají aby tato akce mohla fungovat a zvláštní poděkování patří tentokráte traťovým maršálům, protože ti museli řádně vymrznout.

  Doufám že všem, nebo alespoň většině se Slánský ovál líbil a rádi přijedou příště zase.

Takže na viděnou v září.

     Libor 

  více fotek zde a zde.