Tentokráte opět beze mě

17.07.2013 16:01

  Tak do Bíliny vyrážíme tentokráte až v sobotu ráno. Nemáme ještě pojízdnýho našeho sprinťáka, a tímpádem nemáme ani kde spát. Takže jsme z toho všeho tak trochu bezmocní jak Bartošová. K závodu v Bílině se mi podařilo ukecat jednu z největších legend slánského motosportu minulosti a to Jirku Webingera. Čtyrnásobný Mistr republiky a Zasloužilý mistr sportu, jezdící ve své době za slavné ASK Stavby Praha se po létech opět staví na startovní rošt. A jak jinak, samozřejmě že na Trabantu. A že to Jiřik pojal velmi profesionálně, svědčí fakt,  že čtyři dny před závodem byl Trabant obutý na fungl nových kopcových Avonech střední směsi. A vyplatilo se. Jirka vítězí ve třídě E1 – 850 a moc si to pochvaloval a zákonitě musel být spokojenej. Druhý a třetí místo v této skupině získali kluci Koperdákovic. Taktéž na Trabantu. Více než hodně, byla již tradičně nadupaná třída E1 do 1400. Osm vozů ve skupině, to tu dlouho nebylo a k tomu dvojnásobné slánské zastoupení. Výborně jedoucí David Klust na Daihatsu Charade 1.0 Turbo, nenechává nikoho na pochybách, že to opravdu umí a myslím si, že celý početný Davidův fanklub v čele s maminkou a babičkou musel být nadšený z jeho jízdy. A že jich tu bylo. Klustů tentokráte bylo víc, než Hujerů v jednom slavném českém filmu. David zaslouženě vybojoval druhé místo a vystupuje na stříbrný stupínek. Druhé naše žhavé želízko v ohni Libor Břížďala mladší na své Škodě Favorit. První tréninková jízda, třetí zatáčka a strom v cestě. Sakra, kde jen se tu vzal. Výsledkem je zmačkaná chladičovka, pravej přední nosník ve tvaru bumerangu a neotvírající se pravé přední dveře. Však jsme si to v depu taky museli vyříkat, protože v prním tréninku nebourám přeci ani já. Nějaké ty hlášky, že se synáček rychle potatil, dělám že neslyším, ale já slyším a pamatuju si kdo to říkal. Nicméně Libor jede a bojuje dál a aby toho nebylo málo, ve třetí jízdě odchází těsnění pod hlaou. Ach jo. Když si představím tu hromadu práce co mě čeká a k tomu ještě zadarmo, tak bych šel radši marodit.

Slánská legenda Jirka Webinger

 

  Třída historiků do 1600. Na startu Squadra Azzura ze Srbče. Kluci Brabcovic versus Pepík Bláha. Na trati velcí soupeři a v depu velcí kamarádi. Kdybyste viděli starýho Honzu a Pepíka u nás ve Slaným na ovále jak se celý den od sebe nehnuli ani na krok, řekli by jste, že jsou to bráchové. Rasantní jízdou, kterou jsem viděl na vlastní oči, vítězí Honza Brabec mladší před Pepou Bláhou a Honzou Brabcem starším. Jen doufám, že starej Honza si třetím místem spravil chuť, neboť a to musím tady vykecat, chtěl ukončit svojí závodní kariéru. Po těch pár žhavejch chvilkách, co zažil na Telnici a v Petlerech je už snad v pohodě.

  Velmi silně obsazena byla skupina historiků do 1400. Moc a moc mi mrzí, že jsem zase nemohl startovat, protože poměřit svoje síly a schopnosti s Jirkou Bažatou a Petrem Strnadem jedoucích na krásných Škodách 130RS by byl zážitek. Ale hlavně je tady i Vašek Bína, můj velký jezdecký vzor i kamarád. A až já jednou porazím Vaška a že se mi o tom ve snu už i zdálo, tak si červeným písmem do svého deníčku napíšu den a hodinu kdy a kde se tomu tak stalo. Na červený Škodě 120S jedou taky v této skupině kluci Šináglovic. Táta a syn, taktéž z našeho slavného Historic Teamu Slaný. Bohužel zůstavají těsně před branou slávy. Čtvrtý a pátý místo. S novým motorem ve svojí Škodě 130L se představil Ludva Andrle a až to všechno vychytá a přitvrdí trochu podvozek, tak ho taky bude dost a budeme svádět pěkný souboje. Protože tyhle starý mazáci to mají v ruce a nezapomněli to.

Vašek Bína z AK Městec Králové

 

  Svojí Felicii už má v richtiku, potom co se válel na střeše v Petlerech i Sváťa Baďura. Rafnul za to jako mladej kluk. Hned první místo před Petrem Dvorským ve třídě E1 do 2000. A to mi tvrdil, že z toho auta má respekt a jede volněji. Tak to ti tedy věřím kamaráde.

Sváťa Baďura a jeho znovuzrozená Felicie

 

  Ve třídě E2/C volná, se opět krásně prosadila Bursovic Impreza, tentokráte bravurně pilotovaná Luďkem Bursou. A že to bylo dráma až do konce. Ještě před třetí jízdou se nevědělo pořadí na prvním až čtvrtým místě. Nakonec Luděk druhej a Honzík Bursovic pátej. Tak mu to táta odvedl tentokráte za Bečov.

  Premiéru v Bílině měla překrásná a vzorně připravená formule kluků Riegerovic. A že se premiéra vydařila. Hned absolutní vítězství. S mikrofonem a celým závodem nás tentokráte provázel sám ředitel Krušnohorského poháru Vláďa Krejčí. Chvílema to komentoval jako slavný Luboš Pecháček formuli 1 v osmdesátých letech.

Riegerovic raketa

 

  Zveme Vás na další podnik Krušnohorského poháru, který se jede na krásné ale rychlé trati a to Krupka – Komáří Vížka 3. srpna.

 

Libor