Srbečská spanilá jízda aneb famózní Brabčáci

02.11.2012 17:00

 

   V sobotu ráno odjíždíme do pražského Radotína na start již 3. ročníku Rallye Berounka Revival. A správně tuším, že tentokráte to nebude žádná legrace. Na silnici totiž leží čerstvě napadaný sníh a moje kopcový auto nemá natahaný hadice k topení a má nazutý letní gumy, poněvadž zimní ani nemám. Kluci Brabcovic, na který čekáme s Vendou Mrázem před mojí dílnou, jedou ještě ráno přezouvat svého Golfa na zimáky. A dělají moc dobře.

   Už po pěti kilometrech je nám děsná zima od ventilátoru topení, který fouká pouze ledový vzduch. Takže jsem z toho tak docela otrávenej a zmrzlej. Rychle přicházíme na to, že takhle se nedá jet. V Radotíně kupujeme hadice a ještě před startem je natahujeme vnitřkem škodovky od motoru k radiátoru topení, který jsem tam zaplaťpánbůh nechal. Topíme! Sice dost teče kohout topení ale chvilkama je nám i teplo.

Rychlé "topenářské" práce

   V 9:52 startujeme, jsme plni elánu, který nám ale brzo má dojít. Venda Mráz si dobře rozumí s itinerářem, takže ani nebloudíme. Po silnici se jede dobře, ale horší je to po okolních cestách, na kterých leží sníh a jsou plné děr. Tvrdě nastavený podvozek není zrovna moc ideální na tyhle cesty, ozývají se děsný rány a auto dost trpí.  

   Stojíme na startu první SS s názvem Myslivna. Přírodní okruh v lese, který je sice už dost rozbahněnej, ale přesto je to pěkný svezení. Většinu zatáček musím jet přes ruční brzdu, kterou mám k tomuto účelu upravenou, jinak by mi škodovka vůbec nezatočila. Sice to jednou přetáčím, ale hned pokračujeme dál a čas není tak zlej.

 

   Přijíždíme do Písku. Ve městě špatně odbočujeme z hlavní silnice a chytáme dvě minuty za pozdní příjezd. Startujeme na druhé, aniž bychom tušili, že pro nás poslední SS a to na motokárové trati. Tady se ubezpečuju, že jízda na letních pneumatikách nebyla opravdu tím nejlepším nápadem. Dost to klouže a když je potřeba, škodovka odmítá zatáčet. V ostré levotočivé zatáčce jsem až zbytečně moc rychlej. Přeskakujeme bariéru z pneumatik, které vyznačují trať a řítíme se po stráni ven. Chytáme za výpustný šroub benzínové nádrže, který to nevydržel a z nádrže teče benzín jinam než bych si přál. Ač neradi, musíme to vzdát, pač to nejde nijak opravit na místě. Venda je zklamanej a já nasranej. A jak jsem si později přečetl v článku od jednoho mého kamaráda, vyfasoval jsem od něj přezdívku sériového hříšníka. Jednou jedinkrát jsme přistáli kdysi dávno na boku někde v poli a už se to se mnou táhne celý život. Takže jsem se tím pádem ani nepodíval večer na Živohošť, kam jsem se dost těšil na pokec s ostatními kamarády.

Letní gumy + sníh + rychlost = průser

   Svoji spanilou jízdu ale rozjíždějí Honza Brabec st. a Honza Brabec ml. se svým Golfem. Zajíždějí jedny z nejrychlejších časů absolutně. V Písku jede Honza starší krásnou čistou stopu a uplatňuje tady svůj profesorský styl jízdy, který předvádí i v závodech do vrchu. Za volantem se střídá s Honzou mladším a ten zajíždí dokonce ještě rychlejší časy. Výsledkem je druhý místo ve skupině a čtvrtý až pátý místo v absolutním pořadí. Do Srbče takto putují dva krásný poháry. Takže velká gratulace a zbývá jen dodat famózní Brabčáci.

Brabčáci s Golfem a poháry za 2. místo ve skupině

   Se svým Rapidem jedou další slaňáci a to Jarda a Radek Urbanovic. Ty ale za celý den nevidím, protože startují až skoro hodinu za námi. Podle zaručených zpráv jim na jedné z SS dochází benzín, takže dostávají 20 sekund penalizaci, která jim dost zatížila konto a zabránila v lepším umístění.

   Letošní Berounka se mi moc nevyvedla a proto pevně věřím, že příští rok při Rallye Praha budeme o hodně úspěšnější.

 

Ještě bych chtěl poděkovat všem pořadatelům, protože odvedli skvělou práci při letošní Berounce. A že to díky počasí muselo být pro ně hodně náročný, to jsme viděli všichni. Takže VŠEM děkuju za pěknou sobotu.                                                                                            

Libor

Fotogalerie zde