Mise Petlery zdárně ukončena

11.06.2012 18:45

 

Historic Team Slaný v plný síle

 

   Sobotu ráno, přijíždíme tradičně všichni společně na Petlery. Jelikož jsme nejpočetnější výprava, zřizujeme svoje „úpéčko“ na místním náměstíčku, které tímto zabíráme pro sebe. Přezouváme moji škodovku, protože už mám taky závodní obutí, stejně jako ti velcí kluci co tam prohánějí ty nadupaný auta. Při neúčasti Petra Václavíka a Jirky Fryjeho, který se poflakuje kdesi v Itálii, hájíme válečné barvy slánského Historic teamu ve čtrnáctistovkových historicích pouze já a Honzík. Soupeře máme vskutku ale zdatného. Václav Bína z Městce Králové se svojí bílou Škodou 120LS nám ukazuje, že to taky umí. Snažím se s ním držet krok, ale je to dost těžké. První jízdu prohrávám, když před druhou zatáčkou řadím nesmyslně dvojku a přitom obě dvě tréninkové jízdy zajíždím krásně trojkou. Taky mi Václavka za to pěkně vyčinil. Ve druhé jízdě sice vítězím o dvě vteřiny, ale musím sportovně uznat, že Vaškovi nahoře zapršelo a já jel už po suchu. Ve třetí jízdě prohrávám, ikdyž zajíždím svůj nejrychlejší čas. Dobře zajíždí i Honza, myslím, že jede svoje maximum. Jeho sériový, stodvacítkový motor mu asi ani víc nedovolí. Brzo musíme začít pracovat na novém motoru a trochu mu to porychlit klukovi.

Chvíle klidu před svozem

 

   Petr, který tentokráte nejede, jelikož mu v pátek večer praskla spojková trubička na jeho „erku“, plní roli týmového špiona na trati. A vžil se do ní výborně, udělil bych mu za ní Oscara. Sleduje pozorně konkurenci v jednotlivých částech trati, zvláště pak v nájezdech a výjezdech ze zatáček a podrobně nás všechny informuje. Funkci týmového šéfmechanika zastává zodpovědně můj starší synek Libor a o ochotně pomáhá každému slaňáčkovi, který to potřebuje. Úspěšnou premiéru na kopci si musel pěkně užít i Honza Brabec starší, jezdící svého jedničkového Golfa ve skupině H do 1600. Svým čistým jezdeckým stylem se dokázal hned v prvním závodě na kopci postavit na bednu. A to mi ještě ráno volá Honza Brabec mladší, ať tátu trochu brzdím a vohlídám ho. Takže Honzík, uhlídal jsem ho!

   Ve skupině ST nad 2000 už tradičně bojuje Olda Kocál na svém Fiatu Punto. Tentokráte byla ta vysněná bedna už na dohled. Nepopulární čtvrtý místo. Co k tomu dodat. Snad jen to, Oldo ani nevíš jak už ti ten pohár přejeme za tu vytrvalost a sportovní nasazení si ho zasloužíš.

    Další premiéru si odjel Jirka Hanzal a to ve skupině ST do 2000. Jirka to měl moc těžký, nejnabitější skupina a osmý místo. Jirka bojoval se svým Peugeotem GTI, postupně pěkně zrychloval jízdu od jízdy, ale nakonec Peugeot chvílema vypovídal službu., ale jinak Jiřík dobrý.

   Ve skupině E1 do 2000 jede David Klust. David pěkně vodil svoje Daihatsu, který už taky fungovalo úplně bez problémů a bylo znát, že na něm s Liborem zamakali. Druhý místo ve skupině a stříbrný pohár. Jaký ale bylo jeho překvapení, když si došel ještě pro jeden bronzový pohár za třetí místo z předchozího závodu na Dlouhé louce, kde byl omylem zařazeném do jiný skupiny. Ještě musím dodat, že David byl na 21. místě celkově. Takže Davidsson, dobrá práce!

   Ve skupině ST do 1400 jel ještě Vojta Kučaba z kamarádského týmu For Fun Zlonice se svojí Ladou. Nutno podotknout, že spojení Vojta a Lada vyvrací všechny zákony zemské gravitace. Nakonec je z toho bedna a třetí místo. Gratulace do Zlonic.

  Myslím, že kopec Petery – Měděnec se vydařil, krásná trať, dobrý počasí a hlavně výborná organizace závodu. A teď vzhůru 23. června na Cínovec.

Libor

Honzík alias Gejzík

Fotogalerie zde.